.comment-link {margin-left:.6em;}
My Photo
Name:

I am another Iranian striving for Human Rights and Democracy. read and sign the petition Please support the IRANIAN WOMENS' ONE MILLION SIGNATURES CAMPAIGNto change the discriminatory laws against women in Iran.

Wednesday, June 24, 2009

More Demonstrations, and severe beatings by Basiji. Gooya News Article

درگيری های تازه معترضان با پليس در ميدان بهارستان تهران، راديو فردا
گزارش های رسيده از ايران حاکی است که تجمع تازه مخالفان نتايج انتخابات رياست جمهوری در ميدان بهارستان تهران و روبروی مجلس شورای اسلامی به خشونت کشيده شده است.
شاهدان عينی می گويند که اوضاع ميدان بهارستان پس از تجمع گروهی از معترضان نا آرام است و نيروهای لباس شخصی و انتظامی با باتوم تظاهر کنندگان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.
همچنين پليس با پرتاب گاز اشک آور سعی دارد تا مخالفان نتايج انتخابات رياست جمهوری را پراکنده کند. اين گزارش می افزايد که هلی کوپترهای سپاه بر فراز شهر تهران و منطقه تجمع مردم در حال پرواز هستند و در برخی اوقات صدای شليک هوايی نيز به گوش می رسد
درگيری های روز چهارشنبه پس از دو روز آرامش نسبی در تهران صورت می گيرد و انتظار می رود که با فراخوان گروه ها و هواداران نامزدهای اصلاح طلب، اعتراض ها به نتايج انتخابات در روزهای آينده نيز ادامه يابد.
اين اعتراض ها از شنبه گذشته که محمود احمدی نژاد با ۲۴ ميليون و ۵۰۰ هزار رای به عنوان برنده انتخابات دهم رياست جمهوری معرفی شد آغاز و به رغم تهديدهای رهبر ايران مبنی بر سرکوب تظاهرات، همچنان ادامه دارد.
مخالفان انتخابات رياست جمهوری طی دو روز گذشته در سايت های اجتماعی فراخوانی را منتشر کرده بودند که گفته می شد قرار است روز چهارشنبه مير حسين موسوی، نخست وزير سابق، و خانواده او در جمع معترضان در مقابل بهارستان حاضر شوند.
ولی سايت کلمه متعلق به آقای موسوی اعلام کرده است که اين تجمع هيچ گونه ارتباطی به ستاد و شخص مهندس موسوی ندارد و به صورت مستقل برگزار می شود.
گزارش های دريافتی از ميدان بهارستان می افزايد که اين منطقه بسيار شلوغ است و مغازه های اطراف آن نيز بسته شده اند.
معترضان به انتخابات از جمله مير حسين موسوی و مهدی کروبی می گويند که در اين دوره از رقابت ها تقلب های گسترده ای صورت گرفته است و شورای نگهبان بايد نتايج آن را ابطال کند.
اين در حالی است که آيت الله خامنه ای اين انتخابات را صحيح و سالم دانسته و سخنگوی شورای نگهبان گزينه باطل شدن انتخابات را رد کرده است.
اعتراض های خيابانی در ده روز گذشته به کشته شدن حداقل ۱۷ نفر منجر شده است و نيروهای امنيتی صدها سياستمدار، روزنامه نگار، فعال مدنی و دانشجو را بازداشت کرده اند.
در همين حال، زهرا رهنورد، همسر مير حسين موسوی در گفت و گويی با سايت «قلم نيوز» بازداشت خود را تکذيب کرده و گفته است: «دستگير نشده ‌ام و به وظايف علمی‌ ام در دانشگاه ادامه می ‌دهم و در کنار مردم، ملتزم به قانون و در عين حال معترض هستم.»
خانم رهنورد با انتقاد از برخورد با معترضان اظهار داشت: «نبايد طوری رفتار شود که گويی در خيابان‌ها حکومت نظامی حاکم شده است.»
وی افزود: «دغدغه ملی و عواطف ميهنی و تعهدی که به سرنوشت ملت و آينده کشور و خون ‌بهای شهيدان دارم، ايجاب می‌کند که همچنان مصمم و هدفمند در صحنه حاضر باشم و ضمن اعتراض به نتيجه انتخابات، ‌در کنار مردم و از طرق قانونی و روش‌های مسالمت‌آميز مدنی برای استيفای حقوق مردم انجام وظيفه کنم.»

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin