.comment-link {margin-left:.6em;}
My Photo
Name:

I am another Iranian striving for Human Rights and Democracy. read and sign the petition Please support the IRANIAN WOMENS' ONE MILLION SIGNATURES CAMPAIGNto change the discriminatory laws against women in Iran.

Thursday, June 25, 2009

Continuing of shouting on the Rooftops. Gooya news.

ادامه اعتراض های شبانه معترضان به نتيجه انتخابات بر بام خانه ها، راديو فردا
اعتراض ها به نتيجه انتخابات رياست جمهوری چهارشنبه شب نيز ادامه يافت و معترضان با رفتن به پشت بام، شعار«الله اکبر» و «مرگ بر ديکتاتور» را سر دادند.
شاهدان عينی به راديو فردا گفتند که در دو شب گذشته شعارهای معترضان بلندتر از هميشه بوده است و حضور آنها بر بام خانه ها از ساعت ده شب آغاز شد و بيش از يکساعت طول کشيد. اعتراض ها به نتيجه انتخابات رياست جمهوری چهارشنبه شب نيز ادامه يافت و معترضان با رفتن به پشت بام، شعار«الله اکبر» و «مرگ بر ديکتاتور» را سر دادند.
شاهدان عينی به راديو فردا گفتند که در دو شب گذشته شعارهای معترضان بلندتر از هميشه بوده است و حضور آنها بر بام خانه ها از ساعت ده شب آغاز شد و بيش از يکساعت طول کشيد
اعتراض های شبانه از ده روز پيش در سراسر ايران آغاز شده است و اين روش که در دوران انقلاب بهمن ۱۳۵۷ به عنوان اقدامی اعتراضی عليه حکومت پهلوی به شمار می رفت اکنون به روشی برای نشان دادن مخالفت با نتايج انتخابات روز ۲۲ خرداد تبديل شده است.
اين حرکت از سوی دستگاه های دولتی و برخی از سياستمداران مورد انتقاد قرار گرفته و در تازه ترين اعلام موضع در اين زمينه، مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و مدير مسئول روزنامه «رسالت» آن را به «قرآن بر سر نيزه کردن» تشبيه کرده است.
نتايج انتخابات دهم رياست جمهوری ايران با مخالفت های گسترده ای در داخل و خارج از کشور روبرو شده و تاکنون چندين راهپيمايی ميليونی در مخالفت با آن برگزار شده است.
اين راهپيمايی ها مورد حمله نيروهای لباس شخصی و ضد شورش قرار گرفته و تا کنون کشته شدن حداقل ۱۷ نفر در آن از سوی مقام های دولتی تاييد شده است.
در حالی که برخوردهای شديد پليس با تظاهر کنندگان در اعتراض های خيابانی تلفاتی بر جای گذاشته است، رفتن به بام و سر دادن شعارهای «الله اکبر» و «مرگ بر ديکتاتور» برای معترضان کم هزينه تر بوده است.
روز چهارشنبه به رغم فضای شديد امنيتی در خيابان های تهران، صدها معترض در ميدان بهارستان و خيابان جمهوری تجمع کردند. ولی اين تجمع مسالمت آميز به شدت از سوی نيروهای انتظامی مورد حمله قرار گرفت.
هنوز گزارشی از ميزان تلفات احتمالی در اين روز منتشر نشده است ولی گزارش شده که دهها نفر بازداشت شده و چندين نفر نيز زخمی شده اند.
وزارت کشور ايران روز شنبه، ۲۳ خرداد، اعلام کرد که محمود احمدی نژاد با ۲۴ ميليون و ۵۰۰ هزار رای برنده انتخابات دهم رياست جمهوری شده است. اين نتيجه از سوی مير حسين موسوی و مهدی کروبی رد شده و آن را نتيجه «خيمه شب بازی صدا و سيما و وزارت کشور» و «تقلب بزرگ» دانسته اند.
اين در حالی است که آيت الله خامنه ای، رهبر ايران، با دفاع قاطع از نتيجه انتخابات رياست جمهوری، به محمود احمدی نژاد تبريک گفته است و نظرات او را به خود نزديک تر دانسته است

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin