.comment-link {margin-left:.6em;}
My Photo
Name:

I am another Iranian striving for Human Rights and Democracy. read and sign the petition Please support the IRANIAN WOMENS' ONE MILLION SIGNATURES CAMPAIGNto change the discriminatory laws against women in Iran.

Friday, July 03, 2009

Euorpean Union pulls 27 embassadors from Tehran. BBC Persian article


اتحادیه اروپا سفیران ایران را در کشورهای اروپایی احضار کرد
27 کشور عضو اتحادیه اروپا ،امروز جمعه 12 تیرماه ( 3ژوئیه) ، در اعتراض به بازداشت کارمندان سفارت بریتانیا در تهران سفرای ایران در کشورهایشان را احضار کردند.
براساس گزارش ها این تصمیم در پی نشست نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گرفته شد.
به گفته یکی از مقامات وابسته به اتحادیه اروپا ، شرکت کنندگان در این نشست موافقت کردند تا اقداماتی تدریجی در قبال ایران داشته باشند. از جمله اقداماتی که احتمالا اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال خواهد کرد، خارج کردن سفرایش از ایران و ممنوعیت سفر مقامات ایرانی به کشورهای اروپایی است.
این مقام وابسته به اتحادیه اروپا همچنین افزوده اتخاذ هرگونه تصمیمی در مقابل ایران بستگی به این دارد که شرایط به چه صورتی ادامه خواهد یافت. اما اولین اقدام فوری انتقال پیامی" قاطع" در اعتراض به بازداشت کارمندان سفارت بریتانیا در ایران و درخواست آزادی آنهاست.
وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، هفته گذشته از ایران خواستند تا نسبت به آزادی کارکنان سفارت بریتانیا در ایران و یک خبرنگار یونانی که در جریان ناآرامی های اخیر در این کشور بازداشت شد، هر چه سریعتر اقدام کند.
براساس گزارش ها ، تصمیم گیری درباره اتخاذ اقدامات شدیدتر علیه ایران موکول به نشست هشت کشور عمده صنعتی موسوم به گروه 8 خواهد بود، که قرار است هفته آینده در ایتالیا برگزار شود.
این در حالی است که آیت الله احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه امروز اعلام کرد تعدادی از کارمندان ایرانی سفارت بریتانیا در تهران که در روزهای گذشته بازداشت شده اند، به اتهام دست داشتن در ناآرامی های اخیر، محاکمه خواهند شد.
دیوید میلیبند، وزیر امور خارجه بریتانیا در واکنش به اظهارات آقای جنتی در بیانیه ای گفته است: "ما به دنبال شفاف سازی فوری از طرف مقام های ایرانی مرتبط به این موضوع هستیم."
آقای میلیبند از قصد خود برای گفت و گو با منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران خبر داده و بار دیگر تاکید کرده است که کارمندان سفارت بریتانیا در تهران در هیچ اقدام غیر قانونی و نامناسبی شرکت نداشته اند.
وزیر خارجه بریتانیا درباره سرنوشت دو نفر از کارمندان ایرانی سفارت بریتانیا در تهران به شدت ابراز نگرانی کرده است

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin