.comment-link {margin-left:.6em;}
My Photo
Name:

I am another Iranian striving for Human Rights and Democracy. read and sign the petition Please support the IRANIAN WOMENS' ONE MILLION SIGNATURES CAMPAIGNto change the discriminatory laws against women in Iran.

Saturday, May 01, 2010

Shiraz--تجمع کارگران شيرازی مقابل استانداری فارس؛ کارگر، روز بيکاری ات مبارک! کلمه

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهايی تاکيد کرده بودند که اخراج کارگران، آن ها را به “سرنوشت سياه” دچار می کند.همچنين در پلاکارد ديگری نوشته شده بود: ”کارگر،روز بيکاريت مبارک، تا حق خود را نگيريم از پا نمی نشينيم”.


کلمه: ساعت ۱۰ صبح امروز ۱۱ ارديبهشت(اول می)کارگران در شيراز به مناسبت روز کارگر،تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش خبرنگار کلمه، اين تجمع که در دقايق اوليه نزديک به پنجاه کارگر در آن حضور داشتند در مقابل استانداری فارس در خيابان آزادی شيراز در حال برگزاری است.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهايی تاکيد کرده بودند که اخراج کارگران، آن ها را به “سرنوشت سياه” دچار می کند.همچنين در پلاکارد ديگری نوشته شده بود:”کارگر،روز بيکاريت مبارک،تا حق خود را نگيريم از پا نمی نشينيم”.

يکی از کارگران حاضر در اين تجمع گفت که حدود چند ماه است از مجتمع صنعتی گوشت فارس اخراج شده و هفت ماه است که حقوق نگرفته است.

اين کارگر که نام خود را اعلام نکرد،تاکيد کرد بيش از دو ماه است که مجتمع صنعتی گوشت فارس به دليل خصوصی سازی تعطيل شده و نزديک به ۱۲۰۰ کارگر اين واحد صنعتی از کار بيکار شده اند.

کارگران اين واحد صنعتی ۲۲ فروردين گذشته و پنجم ارديبهشت نيز مقابل دفتر مجتمع صنعتی گوشت تجمع کرده بودند.

همچنين اول دی ماه سال گذشته و به هنگام سفر محمود احمدی نژاد به شيراز،کارگران اين واحد صنعتی و کارگران صنايع مخابراتی راه دور ايران با حضور در مقابل ورزشگاه حافظيه،محل سخنرانی رئيس دولت دهم، خواستار توجه هیأت دولت به مشکلات اين واحدهای صنعتی شده بودند.

کارکنان مجتمع گوشت فارس در همين روز در ورزشگاه حافظيه، به دليل وابسته بودن اين واحد صنعتی به وزارت جهاد کشاورزی،با در دست داشتن پلاکاردهايی خواستار توجه وزير جهاد کشاورزی به وضعيت خود شده بودند.

http://news.gooya.com/politics/archives/2010/05/104182.php

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin