.comment-link {margin-left:.6em;}
My Photo
Name:

I am another Iranian striving for Human Rights and Democracy. read and sign the petition Please support the IRANIAN WOMENS' ONE MILLION SIGNATURES CAMPAIGNto change the discriminatory laws against women in Iran.

Tuesday, April 27, 2010

International Workers Day is May 1st

دوستان کارگر

اول ماه مه ، روز جهاني کارگر در راه است . به اين روز مهم کارگري چند روز بيشتر نمانده است . با يد براي گراميداشت اين روز آماده شويم ، اين روز خودمان است و آنرا بايد هر چه باشکوهتر جشن بگيريم . روز جهاني کارگر بيانگر روز اعتراض جهاني کارگر به وضعيت موجودش است . بمناسبت اين روز مهم به هر شکلي که امکان پذير است بايد دور هم جمع شويم و اعلام کنيم که فقر و بيکاري ، سيه روزي و نداري و بي حقوقي حق کارگر نيست . کارگر در جهان امروز توليد کننده همه نعمتهاست ولي خود از حق داشتن و استفاده اين نعمتها محروم است . همه مواهب زندگي انساني مانند مسکن ، غذا ، امکانات بهداشتي و درمان ، ملزومات آموزش و پرورش و امکانات تفريحي محصول تلاش و عملکرد کارگر است ، ولي آنچه امروز بعيان شاهدش هستيم ، اينست که کارگران از دستيابي به اينهمه نعمت محروم اند . نصيب کارگر امروزي در همه کشورها و از همه بدتر در کشور خودمان بيکاري ، بي مسکني ، بي غذائي و سو تغذيه و بي بهداشتي است . در اول ماه مه ، به اين شرايط رقت بار اعتراض کنيم . به حقوق سيصد هزارتوماني اعلام شده از طرف دولت اعتراض داريم و اعلام ميکنيم که ديگر بس است ! ديگر نميشود به اين فقر و فاقه تن داد و ادامه داد ! با اين بي حقوقي نميشود زنده ماند . اصلا اعتراض حق کارگر است ، کارگر را نبايد بخاطر اعتراض داشتن و اعتراض کردن زنداني کرد و شلاق زد . تشکل حق کارگر است . سازمان يافتن در شورا هاي واقعي حق کارگر است . تشکيل شورا ابزار بهم پيوستگي کارگر است که صداي اعتراض اش را بگوش همه هم طبقه اي هاي خودش و جامعه برساند . شورا همبستگي کارگران در هر کارخانه و مجموعه کارخانجات را عملي ميسازد .

دوستان کارگر

براي اعلام خواسته هاي کارگري در روز اول ماه مه ، ما قطعنامه اي را به همه کارگران مجتمع ها در ماهشهر پيشنهاد ميکنيم و بدين طريق از همه شما ميخواهيم که مفاد اين قطعنامه را در ميان خودتان به بحث بگذاريد و به عنوان کيفر خواست کارگران بر عليه شرايط موجود ، تصويب و رو به جامعه اعلام کنيد و براي عملي کردن اين گام مهم ، قطعنامه را تکثير و پخش کنيد.

و اما قطعنامه :

١ - ما کارگران به دستمزد ٣٠٠٠٠٠ ( سيصد هزار تواني ) اعلام شده ازسوي دولت اعتراض داريم و خواست فوري ما اينست که با توجه شرايط فعلي و براي تامين يک زندگي انساني و در خور شان انسان ، حقوق کارگر نبايد کمتر از يک ميليون تومان باشد .

٢- ما خواهان پرداخت فوري حقوقهاي معوقه هستيم و دلايلي مانند مشکل بي پولي کاخانجات و مجتمع ها مشکل کارگر نيست که به اين بهانه حقوق ناچيزش پرداخت نگردد .

٣- حق تشکل و اعتراض از حقوق بديهي کارگر است و اين حق بايد برسميت شناخته شده و بنابراين هيچ کارگري را بدليل اعتراض به شرايط زيست و کار ، نبايد زنداني و شکنجه کرد.

٤- رهبران کارگران که هم اکنون در زندان هستند ، بايد فوري و بدون قيد و شرط آزاد گردند . ما خوهان آزادي منصور اصانلو ، ابراهيم مددي ، علي نجاتي و فرزاد کمانگر و همه زندانيان سياسي هستيم .

٥- ما خواهان لغو قراردادهاي موقت و سه ماهه و سفيد امضا در روابط کارفرما و کارگران هستيم .

٦- ما خواهان لغو مجازات اعدام از قوانين قضائي کشور که به مثابه ابزاري براي ترساندن جامعه و به انقياد کشاندن مردم و کارگران و در جهت به تمکين واداشتن کارگران به تحمل فقر و فاقه روز افزون در جامعه عمل ميکند ، هستيم .

٧- ما خواهان لغو تبعيض جنسيتي بين زن و مرد در محيطهاي کار بوده و خواست ما برابري زن و مرد در ابعاد حقوقي ، اجتماعي ، اقتصادي و فرهنگي است .

٨- ما خواهان لغو کار کودکان در همه محيطهاي کار بوده و خواستار مجازات کساني هستيم که مبادرت به استثمار کار کودکان ميکنند .

٩- برچيده شدن دستگاههاي سرکوب کارگري در مجتمع ها که تحت پوشش حراست و غيره عمل مينمايند ، خواست فوري ماست .

١٠- ما خواهان آزادي بي قيد و شرط عقيده ، بيان ، اجتماعات ، تشکل و تحزب هستيم

زنده باد همبستگي کارگران
شوراي موقت کارگران پتروشيمي ماهشهر-٣١ فروردين ٨٩

.

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin