.comment-link {margin-left:.6em;}
My Photo
Name:

I am another Iranian striving for Human Rights and Democracy. read and sign the petition Please support the IRANIAN WOMENS' ONE MILLION SIGNATURES CAMPAIGNto change the discriminatory laws against women in Iran.

Friday, July 03, 2009

Ayatollah Saneei: Strength is the prerequisite for victory.

آیت‌الله صانعی: استقامت شرط موفقیت است

آیت‌الله صانعی یکی از مراجع تقلید سرشناس در ایران، از مردم خواسته است در راه دفاع از حقوق خود و حاکمیت مردم از خود پایداری نشان دهند. آقای صانعی همچنین سرکوب مردم توسط نیروهای انتظامی و امنیتی را حرام و اعتراف‌های تلویزیونی را فاقد ارزش خواند.

آیت‌الله صانعی در بیانیه‌ی خود که روز جمعه ۱۲ تیرماه (۳ ژوئیه) انتشار یافت، نخست از «حمله به دانشگاهها و خوابگاه دانشجویان و ضرب و جرح، قتل و به زندان افکندن عده زیادی از فرزندان این مرز و بوم» می‌گوید، سپس با اشاره به "اعتراف‌"هایی که این روزها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود، آنها را فاقد ارزش معرفی می‌کند. به نظر آقای صانعی، این اعتراف‌ها در شرایط خاص اخذ شده و «از نظر شرعی، قانونی و عقلائی هیچ‌گونه ارزشی نداشته و ندارد.»
آیت‌الله صانعی از روحانیون نزدیک به آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده و همواره از دولتمردان و گروه‌های اصلاح‌طلب در نظام جمهوری اسلامی حمایت ‌کرده است. وی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز از نامزدی میرحسین موسوی و مهدی کروبی حمایت می‌کرد.
آقای صانعی مردم را به مقاومت در راه "احقاق حقوق" خود فراخوانده و گفته است: «ظلمها، آزار و اذیت‌ها، ترفندها، مکرها، دروغها و... (نباید) موجب یأس و نا امیدی در راه احقاق حق شرعی و قانونی و حاکمیت مردم بر سرنوشتشان گردد.»
آیت‌الله صانعی در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود نوشته است: «علیرغم تمام سانسورهای خبری، از محدودیت سایت‌های خبری گرفته تا تعطیلی روزنامه‌ها و دستگیری فعالین رسانه‌ای و سیاسی و حتی قطع پیام‌های کوتاه، آگاهی عمومی و جهانی از وقایع اخیر روز به روز در حال افزایش است.» به نظر آقای صانعی، این امر «نتیجه حرکت آگاهانه و همراه با متانت ملت بزرگ ایران است.»
آیت‌الله صانعی از مردم، خصوصا جوانان، می‌خواهد تا راه دفاع از حقوق خود را «با درایت، متانت، آگاهی بخشی و آرامش و امنیت و استفاده از قانون اساسی به معنای واقعیش و بهانه ندادن به دست ستمکاران» ادامه دهند که «استقامت شرط موفقیت است.»
آقای صانعی در پایان نامه‌ی خود نیروهای امنیتی و انتظامی را خطاب قرار داده و نوشته است: «به تمام نیروهایی که باید حافظ نظم و جان و مال و ناموس مردم باشند تذکر می‌دهم که هیچ فرمان و دستوری نمی‌تواند مجوّز و عذری برای تجاوز به حقوق مردم ـ که حرام و معصیت و ذنب لایغفر است ـ گردد.»
پس از اعلام نتایج انتخابات از سوی وزارت کشور که مورد پذیرش هیچیک از نامزدهای رقیب احمدی‌نژاد نبود، میرحسین موسوی در نامه‌ای به آیات عظام و مراجع تقلید در قم، از آنها خواست نسبت به رخدادهای انتخاباتی واکنش نشان دهند. آیت‌الله منتظری نخستین روحانی برجسته‌ای بود که با انتشار بیانیه‌ای، نتایج اعلام‌شده انتخابات را غیرقابل قبول اعلام کرد و نوشت که دستکاری عمده‌ای در آرای مردم صورت گرفته‌ است. آیت‌الله بیات زنجانی، آیت‌الله موسوی اردبیلی، آیت‌الله طاهری اصفهانی و اکنون آیت‌الله صانعی دیگر روحانیون سرشناسی هستند که واکنش نشان داده و نتایج انتخابات را غیرقابل قبول توصیف کرده‌اند.

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin